Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru
Na rynku market research działają różne agencje badawcze, z których każda stara się nas przekonać do tego, aby powierzyć jej realizację usługi. Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie wybrać najlepszą firmę badawczą, która byłaby w stanie przeprowadzić pomiary w sposób całkowicie obiektywny, a w konsekwencji dostarczyć cennych w biznesowego punku widzenia wniosków. Jeżeli rozważasz możliwość zlecenia wykonania projektu badawczego zewnętrznej firmie, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.
Liczy się zwłaszcza doświadczenie
Przede wszystkim musisz zdawać sobie sprawę z faktu, iż agencja badawcza działająca na rynku dopiero od kilku miesięcy nie będzie w stanie zrealizować badania w sposób spełniający wszelkie kryteria metodologiczne.
Najlepiej więc, żeby firma zajmująca się badaniami rynku posiadała co najmniej kilkuletni – a najlepiej kilkunastoletni staż. Koniecznie poszukaj także na stronie internetowej firmy badawczej informacji o dotychczasowych realizacjach projektów badawczych i analitycznych. Najlepsze agencje przygotowują dla swoich Klientów specjalny dział Case studies, gdzie regularnie zamieszczane są przykładowe realizacje.
Zespół wykwalifikowanych badaczy
Upewnij się również, czy aby na pewno nie masz do czynienia z amatorami. Członkowie zespołu badawczego firmy zajmującej się badaniami marketingowymi powinni posiadać wykształcenie akademickie, a także mieć na koncie udział w projektach zarówno dla sektora publicznego, jak i biznesowego. Połączenie doświadczeń na tych obu polach stanowi gwarancję, że firma badawcza będzie w stanie poradzić sobie nawet z bardzo ambitnym zadaniem.
Wysyłając zapytanie ofertowe do agencji, koniecznie przygotuj wyczerpujący brief badawczy. Dzięki temu pracownicy działu merytorycznego będą dokładnie wiedzieć, czego chcesz dowiedzieć się dzięki przeprowadzonemu badaniu. Zażądaj przedstawienia wyczerpujących założeń metodologicznych.
Poproś o wskazanie metod i technik badawczych, za pomocą których firma badawcza będzie zamierzała uzyskać potrzebne informacje. Przydatny może okazać się również harmonogram realizacji, prezentujący zakres czynności podejmowanych w każdym tygodniu realizacji usługi badawczej.
Podsumowanie
Zastosuj się zatem do przedstawionych w niniejszym artykule porad, dzięki czemu wybór profesjonalnej agencji badawczej nie będzie niczym trudnym. Jeżeli chcesz uzyskać w ramach przeprowadzonego badania obiektywne i wiarygodne dane, unikaj współpracy z niedoświadczonymi firmami, które nie posiadają odpowiednich kompetencji.