Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru

 

Na rynku market research działają różne agencje badawcze, z których każda stara się nas przekonać do tego, aby powierzyć jej realizację usługi. Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie wybrać najlepszą firmę badawczą, która byłaby w stanie przeprowadzić pomiary w sposób całkowicie obiektywny, a w konsekwencji dostarczyć cennych w biznesowego punku widzenia wniosków. Jeżeli rozważasz możliwość zlecenia wykonania projektu badawczego zewnętrznej firmie, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

 

Liczy się zwłaszcza doświadczenie

 

Przede wszystkim musisz zdawać sobie sprawę z faktu, iż agencja badawcza działająca na rynku dopiero od kilku miesięcy nie będzie w stanie zrealizować badania w sposób spełniający wszelkie kryteria metodologiczne.

 

Najlepiej więc, żeby firma zajmująca się badaniami rynku posiadała co najmniej kilkuletni – a najlepiej kilkunastoletni staż. Koniecznie poszukaj także na stronie internetowej firmy badawczej informacji o dotychczasowych realizacjach projektów badawczych i analitycznych. Najlepsze agencje przygotowują dla swoich Klientów specjalny dział Case studies, gdzie regularnie zamieszczane są przykładowe realizacje.

 

Zespół wykwalifikowanych badaczy

 

Upewnij się również, czy aby na pewno nie masz do czynienia z amatorami. Członkowie zespołu badawczego firmy zajmującej się badaniami marketingowymi powinni posiadać wykształcenie akademickie, a także mieć na koncie udział w projektach zarówno dla sektora publicznego, jak i biznesowego. Połączenie doświadczeń na tych obu polach stanowi gwarancję, że firma badawcza będzie w stanie poradzić sobie nawet z bardzo ambitnym zadaniem.

 

Wysyłając zapytanie ofertowe do agencji, koniecznie przygotuj wyczerpujący brief badawczy. Dzięki temu pracownicy działu merytorycznego będą dokładnie wiedzieć, czego chcesz dowiedzieć się dzięki przeprowadzonemu badaniu. Zażądaj przedstawienia wyczerpujących założeń metodologicznych.

 

Poproś o wskazanie metod i technik badawczych, za pomocą których firma badawcza będzie zamierzała uzyskać potrzebne informacje. Przydatny może okazać się również harmonogram realizacji, prezentujący zakres czynności podejmowanych w każdym tygodniu realizacji usługi badawczej.

 

Podsumowanie

 

Zastosuj się zatem do przedstawionych w niniejszym artykule porad, dzięki czemu wybór profesjonalnej agencji badawczej nie będzie niczym trudnym. Jeżeli chcesz uzyskać w ramach przeprowadzonego badania obiektywne i wiarygodne dane, unikaj współpracy z niedoświadczonymi firmami, które nie posiadają odpowiednich kompetencji.

 

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.