Badania marketingowe jako źródło wiedzy

 

Zwracając uwagę na wachlarz możliwości, które mogą dać badania marketingowe (marki, reklamy itp.) należy pamiętać, że służą one skontrolowaniu skuteczności działań reklamowych, pozyskiwaniu informacji na temat wizerunku marki oraz wskazaniu wspólnych cech nabywców danej marki. Nawiązując kontakt z klientem należy określić cel owego kontaktu oraz sformułować odpowiednią strategię rozmowy z klientem.

 

W trosce o przyszłość swojej marki

Rozmowa z klientem powinna być wcześniej zaplanowana w taki sposób, aby dostarczyć największą ilość informacji na badany temat. Warto także zwrócić uwagę na różne sposoby dotarcia do klienta oraz możliwości, które one ze sobą niosą. Efektywne badanie marketingowe pozwalają na:

  • wyciągniecie wniosków z podejmowanych dotychczas działań;
  • przemyślenie dalszej strategii rozwojowej;
  • postawienie nowych i rewitalizacji dotychczasowych celów.

 

Rozpoznanie klienta umożliwia skuteczną rozmowę z nim

Mówiąc o badaniach marketingowych (marki, reklamy itp.) warto odnieść się do psychografii, czyli psychoanalizy konsumenta, która klasyfikuje klientów według typów psychograficznych. Mówiąc o psychografii w marketingu ma się na myśli określenie wspólnej cechy/mianownika umożliwiającego wyróżnić konkretne grupy. Ujmując rzecz ogólnie, pozwala ona na przedstawienie informacji, które skupiają się na określeniu danej grupy – wskazaniu jej charakterystycznych cech, lęków itp.. Informacje uzyskane w drodze psychografii stosuje się, aby:

  • dopasować treść i formę komunikatu do odbiorcy;
  • klient mógł utożsamić się w pełni z przekazem firmy;
  • wskazać techniki psychomanipulacji sprawdzające się na danej grupie.

 

Jak rozmawiać o swojej marce?

Jednak jeżeli chce się zrozumieć zachodzące zjawiska za pomocą badań marketingowych (marki, reklamy itp.), a nie je wytwarzać należy skupić się na badaniach marketingowych. W tym celu można wykorzystać możliwość przeprowadzania zogniskowanego wywiadu grupowego bądź indywidualnego wywiadu pogłębionego. Zastosować można także metodę delficką. Opiera się ona na zapoznaniu się z opiniami ekspertów z omawianej dziedziny. Jest to metoda heurystyczna – twórczego myślenia, odkrywania. Sprawdza się ona jako metoda jakościowa przedstawiająca subiektywne prognozy.

 

Dbać o rozwój firmy to dbać o klienta

Chcąc przeprowadzić skuteczne badania marketingowe (marki, reklamy) należy skupić się na obranym celu i wybrać takie narzędzia i drogi dotarcia do grupy respondentów, które będą najbardziej efektywne. Zwracając uwagę na przedstawione wyżej możliwości kontaktu z klientem należy przemyśleć misję swojej firmy i działać zgodnie z nią.

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.