W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych?
Jesteś producentem gier komputerowych działających na polskim rynku? Pragniesz rozpoznać profile typowych graczy, aby dzięki temu zwiększyć szansę na wzrost zysków ze sprzedaży? Rozważ zatem koniecznie realizację projektu badawczego. Rynek gamingowy prężnie się rozwija, jednak konkurencyjność na nim zachowają jedynie te przedsiębiorstwa, które swoje działania będą opierać na wiedzy.
Co mogą zapewnić analizy rynku gier komputerowych?
W ramach tego typu pomiarów możliwe jest pozyskanie wiarygodnych danych dotyczących między innymi:
- sposobów zaopatrywania się klientów w gry komputerowe;
- odsetka graczy pobierających nielegalne wersje gier z Internetu;
- rozkładu graczy ze względu na urządzenia wykorzystywane do tego typu rozrywki (komputer stacjonarny/laptop/urządzenie mobilne/konsola/przeglądarka internetowa);
- czasu poświęcanego na granie;
- powodów skłaniających do gry oraz wyboru ich określonych kategorii;
- cechów społeczno-demograficznych graczy;
- profilu osobowościowego osób grających;
- wydatków przeznaczanych na zakup gier oraz sprzętu;
- znajomości marek dostępnych na polskim i zagranicznym rynku;
- wizerunku marek gier komputerowych;
- elastyczności cenowej.
Analiza rynku gier pozwala także rozpoznać podmioty z branży osiągające najwyższe dochody, a także sposoby ich funkcjonowania na rynku.
W jaki sposób mogą być prowadzone analizy rynku gier?
Badanie rynku gier komputerowych może przebiegać na różne sposoby – z wykorzystaniem zarówno technik ilościowych oraz jakościowych badań i analiz. Pomiary jakościowe to zazwyczaj wywiady indywidualne lub grupowe (FGI). Mogą zostać one przeprowadzone zarówno z graczami, jak i osobami związanymi zawodowo z branżą. Badania ilościowe to natomiast przede wszystkim ankiety realizowane w sposób tradycyjny (papierowe ankiety), telefoniczny (wywiady CATI), jak i elektroniczny (badania terenowe CAPI oraz ankietyzacja online CAWI). W celu pozyskania jak najbardziej szczegółowych informacji warto łączyć równomierne wykorzystanie metod jakościowych oraz ilościowych.
Jakie korzyści można osiągnąć?
Decyzja o realizacji badania rynku gier przynosi szereg potencjalnych korzyści dla firm z branży. Przede wszystkim możliwe staje się dzięki nim rozpoznanie profilu gracza mając na uwadze określone gatunki gier. Poza tym stwarza to możliwość określenia pozycji własnego przedsiębiorstwa na tle podmiotów konkurencyjnych. Nie czekaj zatem dłużej. Zleć badanie rynku gier komputerowych profesjonalnej firmie badawczej z doświadczeniem. Firma Biostat® obsługuje już klientów od 12 lat, dlatego możesz być pewien wykonania usługi na najwyższym poziomie.