W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych?

Jesteś producentem gier komputerowych działających na polskim rynku? Pragniesz rozpoznać profile typowych graczy, aby dzięki temu zwiększyć szansę na wzrost zysków ze sprzedaży? Rozważ zatem koniecznie realizację projektu badawczego. Rynek gamingowy prężnie się rozwija, jednak konkurencyjność na nim zachowają jedynie te przedsiębiorstwa, które swoje działania będą opierać na wiedzy.

 

Co mogą zapewnić analizy rynku gier komputerowych?

 

W ramach tego typu pomiarów możliwe jest pozyskanie wiarygodnych danych dotyczących między innymi:

 

  • sposobów zaopatrywania się klientów w gry komputerowe;
  • odsetka graczy pobierających nielegalne wersje gier z Internetu;
  • rozkładu graczy ze względu na urządzenia wykorzystywane do tego typu rozrywki (komputer stacjonarny/laptop/urządzenie mobilne/konsola/przeglądarka internetowa);
  • czasu poświęcanego na granie;
  • powodów skłaniających do gry oraz wyboru ich określonych kategorii;
  • cechów społeczno-demograficznych graczy;
  • profilu osobowościowego osób grających;
  • wydatków przeznaczanych na zakup gier oraz sprzętu;
  • znajomości marek dostępnych na polskim i zagranicznym rynku;
  • wizerunku marek gier komputerowych;
  • elastyczności cenowej.

 

Analiza rynku gier pozwala także rozpoznać podmioty z branży osiągające najwyższe dochody, a także sposoby ich funkcjonowania na rynku.

 

W jaki sposób mogą być prowadzone analizy rynku gier?

 

Badanie rynku gier komputerowych może przebiegać na różne sposoby – z wykorzystaniem zarówno technik ilościowych oraz jakościowych badań i analiz. Pomiary jakościowe to zazwyczaj wywiady indywidualne lub grupowe (FGI). Mogą zostać one przeprowadzone zarówno z graczami, jak i osobami związanymi zawodowo z branżą. Badania ilościowe to natomiast przede wszystkim ankiety realizowane w sposób tradycyjny (papierowe ankiety), telefoniczny (wywiady CATI), jak i elektroniczny (badania terenowe CAPI oraz ankietyzacja online CAWI). W celu pozyskania jak najbardziej szczegółowych informacji warto łączyć równomierne wykorzystanie metod jakościowych oraz ilościowych.

 

Jakie korzyści można osiągnąć?

 

Decyzja o realizacji badania rynku gier przynosi szereg potencjalnych korzyści dla firm z branży. Przede wszystkim możliwe staje się dzięki nim rozpoznanie profilu gracza mając na uwadze określone gatunki gier. Poza tym stwarza to możliwość określenia pozycji własnego przedsiębiorstwa na tle podmiotów konkurencyjnych. Nie czekaj zatem dłużej. Zleć badanie rynku gier komputerowych profesjonalnej firmie badawczej z doświadczeniem. Firma Biostat® obsługuje już klientów od 12 lat, dlatego możesz być pewien wykonania usługi na najwyższym poziomie. 

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.