Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania

Koncentrując uwagę na dobór odpowiedniej grupy odbiorców swoich produktów bądź usług należy skupić się na jak najlepszy rozpoznaniu tychże grup konsumentów. Pomocne w tym okazują się badania segmentacji rynku, które są typem badań marketingowych posiadających charakter eksploracyjny. Za sam segment uważa się natomiast część rynku różniącą się od pozostałych grup ze względu na charakteryzujące ją podobne postępowanie wobec produktu/usługi.

 

Grupy klientów posiadają cechy wspólne

Jako że badanie segmentacji rynku ma na celu tak rozpoznanie i dookreślenie segmentu, w którym firma działa, a zarazem wskazanie takiego segmentu rynku, w którym dana firma może także skutecznie zacząć działać, to do celów tychże badań zalicza się:

  • określenie grupy osób najbardziej skłonnych do nabycia produktu/usługi;
  • wskazanie cech społeczno-demograficznej odbiorców-konsumentów;
  • zbadanie potrzeb konsumenckich;
  • zmaksymalizowanie sprzedaży.

 

Wiedza o kliencie to sposób na przyszłość

Dzięki pozyskanym informacją w trakcie badań, które obejmują badane zjawisko w sposób szeroki możliwe staje się racjonalne zdefiniowanie programu działania firmy w określonym czasie.  Wyodrębniając dany segment można skorzystać z takich podejść jak:

  • obiektywne cechy – to ogólna odpowiedź na pytanie: kto kupuje mój produkt?
  • behawioralne – dotyczą wzorców zakupów konsumentów;
  • demograficzne – uwzględniają: płeć, wiek, cykl życia rodziny i ich wpływ na zachowania klientów;
  • geograficzne – dotyczą klimatu, zwyczajów, tradycji, potrzeb informacyjnych etc..

 

Badania wychwytujące styl życia

Jednym z kryterium segmentacji są korzyści. Biorą one pod uwagę kategorię produktu, jak i system wartości samych klientów. Stosowanie ich zakłada, iż posiada się już wiedzę na temat wartości konsumentów oraz korzyści, które kojarzone są z określonym produktem, a także ich znaczenie. Ponadto badania segmentacji rynku pozwalają uzyskać wiedzę na temat stylu życia konsumentów, a więc ich:

  • sposobu spędzania wolnego czasu;
  • zainteresowań;
  • poglądów dot. siebie i świata.

 

Przyszłość może być bliżej niż myślisz

Pozyskane dane w procesie tychże badań mają za zadanie pozytywnie wpłynąć na podejmowane działania i zwiększyć ich skuteczność. W dużej mierze mogą one ułatwić drogę dotarcia do konsumenta, a co za tym idzie zwiększyć sprzedać produktu oraz skuteczność prowadzonych kampanii. Ujęcie badań segmentacji rynku jako wyspecjalizowanej drogi dotarcia do konsumenta może oddziaływać tak na decyzyjność, jak i tworzone plany rozwojowe marki czy usługi.

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.