Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika

Ocena pracodawcy odnośnie wykonywanej pracy w wielu z nas wywołuje niepokój. Jednak tego typu informacje zwrotne tak dla pracownika, jak i pracodawcy są bardzo istotne z punktu widzenia rozwoju personalnego i celów firmy. Jak przeprowadzać ocenę pracowniczą? Jednym z cenniejszych narzędzi badawczych jest badanie 360 stopni.

Na czym polega badanie 360 stopni?
Firmy dążąc w swym modelu organizacyjnym do spłaszczania hierarchii i doceniając pracę zespołową często sięgają właśnie po badanie 360 stopni. Często nazywa się je jedną z najbardziej obiektywnych ocen skuteczności ludzkich postaw i zachowań w miejscu pracy. To narzędzie służące do pozyskiwania informacji zwrotnej dotyczącej kompetencji pracowników. Polega na zebraniu informacji o pracowniku z wielu źródeł, w tym również na samoocenie. 360 stopni – samoocena + ocena przełożonego + ocena współpracowników + ocena podwładnych. Przy czym oceniany jest jednocześnie osobą oceniającą. Badanie pozwala na uzyskanie szeroko ujętego obrazu uwzględniającego poszczególne obszary obowiązków badanego, jego zachowań i relacji społecznych. Zazwyczaj tak kompleksowe badanie przeprowadza się wśród kadry menadżerskiej, choć nie tylko.

Jedno badanie, wiele korzyści
Jedną z ważniejszych korzyści uzyskanych z badania 360 stopni są uzyskane sparametryzowane informacje zwrotne. Pozyskiwane są oceny poszczególnych kompetencji i predyspozycji. Weryfikowany jest sposób postrzegania danej osoby przez pracowników z najbliższego otoczenia. Pozwala to na określenie posiadanego autorytetu lub popularności w poszczególnych grupach.
Dzięki badaniu 360 stopni uzyskujemy:

  • rzetelny raport i analizę informacji na temat pracowników i ich indywidualnych predyspozycji
  • możliwość pełniejszego wykorzystania potencjału pracowników dzięki identyfikacji ich talentów czy też ukrytych możliwości
  • wzmocnienie zaangażowania pracowników
  • wskazanie, które obszary potrzebują zmian, rozwoju
  • informację dotyczącą kierunku zarządzania zespołem
  • wypracowanie wspólnych celów dzięki informacji zwrotnej.


Indywidualne dopasowanie do potrzeb klienta
Badanie 360 stopni proponowane przez Biostat jest procesem badawczym dostosowanym indywidualnie do potrzeb każdego klienta. Mamy bowiem świadomość, że każda z firm ma inne potrzeby, inaczej też jest zorganizowana.
Pomiary są realizowane z wykorzystaniem autorskiego systemu badawczego i prostej w obsłudze platformy badawczej 360 stopni. Prowadzimy je różnymi metodami badawczymi takimi jak:

  • podejście ilościowe pozwalające na uzyskanie standaryzowanych wyników w postaci miar statystycznych oraz skal
  • podejście jakościowe – daje możliwość przeprowadzenia pogłębionej analizy obszarów badawczych
  • wykorzystanie technik projekcyjnych – pozyskanie opinii o charakterze nieuświadomionym.


Zysk dla pracownika to zysk dla organizacji

Badanie 360 stopni pozwala na kompleksową ocenę pracownika. Jest ona prezentowana w formie raportu uwzględniającego wszystkie płaszczyzny funkcjonowania w organizacji. Opracowane i zinterpretowane wyniki przedstawione są tak w formie opisu, jak i w postaci graficzno-tabelarycznej. Raport uszeregowany jest pod kątem grup dokonujących oceny. Rozdział zbiorczy stanowi podsumowanie badania i zawiera końcową ocenę pracownika. Zbiorcza ocena pozwala na opracowanie spersonalizowanych opisów uwzględniających zalety, obszary rozwoju oraz potencjalnych rekomendowanych dalszych kroków względem badanego.  

Tagi

badania rynku badania opinii badania statystyczne analiza statystyczna analizy statystyczne narzędzia badawcze metody badawcze techniki badawcze test kompetencji test kompetencji pracowników
Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.