Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów?

 

Wciąż w wielu przedsiębiorstwach badanie satysfakcji klientów przeprowadzane jest zbyt rzadko i stanowi raczej wyjątek, aniżeli normę. Niestety informacje pozyskiwane tak rzadko dają niepełne dane, co może doprowadzić do wyciągania pochopnych wniosków. Dlaczego więc należy przeprowadzać badania satysfakcji i co ważne, robić to regularnie?

 

Budowanie relacji z klientem

Zdobycie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe, aniżeli zatrzymanie obecnego. Dlatego też tak istotne jest budowanie długotrwałej oraz wartościowej relacji, która będzie skutkowała regularnym korzystaniem z usług lub produktów firmy. Budowanie takiej relacji wymaga jednak wzajemnego kontaktu i sprawdzania, jak klient reaguje na ofertę przedsiębiorstwa.

Aby móc to kontrolować, warto wdrożyć rozwiązanie zwane jako wskaźnik NPS. Jest to metoda dzięki której poprzez jedno, proste pytanie, można sprawdzić lojalność klienta i w przypadku uzyskania negatywnej odpowiedzi dociec, co ją spowodowało.

Takie rozwiązanie ma w swoim portfolio Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® i aplikacja ta nosi nazwę SurvGoTM. Co istotne, można zastosować ją nie tylko w przypadku biznesów działających w Internecie, ale również w stacjonarnych punktach w formie nowoczesnych tabkiosków.

 

Budowanie długofalowych zysków

Tworzenie lepszych relacji z klientami, również dzięki stałemu badaniu ich satysfakcji, przyczynia się do kreowania stabilnego, silnego biznesu. To na współczesnym, bardzo turbulentnym rynku naprawdę duża wartość, która pozwala zyskać przewagę nad konkurentami. Zyskanie jej bowiem poprzez innowacje jest nie tylko trudne, ale również bardzo drogie, dlatego też poprawienie obsługi klientów jest zdecydowanie najlepszym sposobem, by zbudować długofalowe zyski.

 

Możliwość znalezienia innowacji na poziomie usług

Wiele firm zapomina, że również negatywne opinie na temat oferty uzyskane podczas badania satysfakcji klienta muszą być doceniane i uważnie analizowane. Może bowiem okazać się, że niezadowolony klient wskaże na obszar, którego poprawa zagwarantuje firmie rozwój i wyróżni ją na tle konkurentów.

Innowacją może być choćby wskazanie na potrzebę uzyskania szybkiej odpowiedzi na temat danego produktu, jeszcze na poziomie strony internetowej. Takie rozwiązanie jest często stosowane w przypadku firm branży kosmetycznej, które oferują możliwość porozmawiania z konsultantem lub konsultantką i dopytania o produkt. Taką potrzebę mogą mieć jednak klienci również innych rodzajów działalności i wówczas może być to rozpatrywane jako innowacja na poziomie obsługi klienta, rzadko stosowana w danym segmencie rynku.

Przeprowadzanie badania satysfakcji to dla firm okazja na uzyskanie wielu naprawdę wartościowych informacji i tym samym poprawienie sposobu działania przedsiębiorstwa. Warto więc korzystać z tej możliwości, korzystając choćby z takiego narzędzia jak SurvGoTM. Co ważne, na jego wdrożenie mogą sobie pozwolić również mniejsze przedsiębiorstwa, gdyż jego koszt jest niewspółmierny do korzyści, które dzięki niemu zyskuje przedsiębiorstwo.

Przeziębienie czy alergia – jak rozróżnić? erecepta – innowacja która podbija serca Polaków Krótkowzroczność związana z małą ilością snu i czasu spędzanego przed ekranem Cukrzyca: 7 rzeczy, które zbyt często ignorujemy Dlaczego warto przeprowadzać ankietę CAWI dotycząca komunikacji wewnętrznej wśród pracowników? Jak badać świadomość marki za pomocą ankiet? Nowe technologie kształtują sposób przeprowadzania badań ankietowych Ankieta, czy kwestionariusz – co jest lepsze? Ankiety online - ich mocne strony Jak długo powinna trwać ankieta CATI? Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Czy badania CAWI gwarantują wiarygodne wyniki? Data management, czyli zarządzanie danymi Zarządzanie badaniem klinicznym. Kto powinien się go podjąć? Analiza rynku. Rozwój firmy w oparciu o badania Ankiety online. Budowa silnego marketingu firmy Konsultacje telemedyczne z fizjoterapeutą dobrą opcją na ominięcie kolejek Czy technologia może dobrze wpłynąć na opiekę zdrowotną? Niekomercyjne Badania Kliniczne - dla kogo i z jakim skutkiem? Badania ankietowe - poradnik dla przedsiębiorcy Badania ankietowe pacjentów - wszystko, co chcesz wiedzieć o swoich pacjentach Badania ankietowe – wiemy jak osiągnąć sukces w biznesie Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o badaniach satysfakcji pracowników BioStat® - innowacyjna agencja badawcza Statystyka – analiza i metody Jak przygotować się do realizacji procesu badawczego? Fizjoterapeuta i badanie przedmiotowe z pomocą EDM Badanie 360 stopni – wszechstronny obraz pracownika Na co zwrócić uwagę realizując badanie kompetencji? Co o Mundialu mówią badania ankietowe? Czym się wyróżnia innowacyjna firma badawcza? Innowacyjna firma badawcza podnosi jakość realizowanego badania Precyzyjne badania opinii klientów Procesy skupione na poprawie sytuacji O wyborze firmy badawczej Opinia w świetle zachodzących zmian Ujmowanie rynku w procesach badawczych Badania naukowe w procesie wzrostu Satysfakcja jako miernik świadczonych usług Wpływ wiedzy o konsumencie na podejmowane działania Metody badania rynku Badania marketingowe jako źródło wiedzy Zachowanie konsumenta a badania omnibusowe Zrozumieć fenomen procesu badawczego CATI... coś więcej niż system System ambitnego badacza - eCRF Tajemniczy Klient - sposób na poprawę jakości obsługi CATI jako metoda analizy rynku Jak powinna przebiegać współpraca z agencją badawczą? Raporty rynkowe szansą na pokonanie konkurencji Badania satysfakcji z pracy dla Twojej firmy W jakim celu warto przeprowadzić badania rynku gier komputerowych? Po czym rozpoznać dobre firmy badawcze? Badania rynku farmaceutycznego, czyli przewaga dzięki informacji Badania opinii pracowników – skuteczny sposób na zgrany i profesjonalny zespół Badania klienta i poszczególne etapy jego realizacji Agencja badawcza – dokonaj właściwego wyboru Firma badawcza – jak wybrać najlepszą?
Badania ankietowe od 4 zł.