Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów?
Wciąż w wielu przedsiębiorstwach badanie satysfakcji klientów przeprowadzane jest zbyt rzadko i stanowi raczej wyjątek, aniżeli normę. Niestety informacje pozyskiwane tak rzadko dają niepełne dane, co może doprowadzić do wyciągania pochopnych wniosków. Dlaczego więc należy przeprowadzać badania satysfakcji i co ważne, robić to regularnie?
Budowanie relacji z klientem
Zdobycie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe, aniżeli zatrzymanie obecnego. Dlatego też tak istotne jest budowanie długotrwałej oraz wartościowej relacji, która będzie skutkowała regularnym korzystaniem z usług lub produktów firmy. Budowanie takiej relacji wymaga jednak wzajemnego kontaktu i sprawdzania, jak klient reaguje na ofertę przedsiębiorstwa.
Aby móc to kontrolować, warto wdrożyć rozwiązanie zwane jako wskaźnik NPS. Jest to metoda dzięki której poprzez jedno, proste pytanie, można sprawdzić lojalność klienta i w przypadku uzyskania negatywnej odpowiedzi dociec, co ją spowodowało.
Takie rozwiązanie ma w swoim portfolio Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® i aplikacja ta nosi nazwę SurvGoTM. Co istotne, można zastosować ją nie tylko w przypadku biznesów działających w Internecie, ale również w stacjonarnych punktach w formie nowoczesnych tabkiosków.
Budowanie długofalowych zysków
Tworzenie lepszych relacji z klientami, również dzięki stałemu badaniu ich satysfakcji, przyczynia się do kreowania stabilnego, silnego biznesu. To na współczesnym, bardzo turbulentnym rynku naprawdę duża wartość, która pozwala zyskać przewagę nad konkurentami. Zyskanie jej bowiem poprzez innowacje jest nie tylko trudne, ale również bardzo drogie, dlatego też poprawienie obsługi klientów jest zdecydowanie najlepszym sposobem, by zbudować długofalowe zyski.
Możliwość znalezienia innowacji na poziomie usług
Wiele firm zapomina, że również negatywne opinie na temat oferty uzyskane podczas badania satysfakcji klienta muszą być doceniane i uważnie analizowane. Może bowiem okazać się, że niezadowolony klient wskaże na obszar, którego poprawa zagwarantuje firmie rozwój i wyróżni ją na tle konkurentów.
Innowacją może być choćby wskazanie na potrzebę uzyskania szybkiej odpowiedzi na temat danego produktu, jeszcze na poziomie strony internetowej. Takie rozwiązanie jest często stosowane w przypadku firm branży kosmetycznej, które oferują możliwość porozmawiania z konsultantem lub konsultantką i dopytania o produkt. Taką potrzebę mogą mieć jednak klienci również innych rodzajów działalności i wówczas może być to rozpatrywane jako innowacja na poziomie obsługi klienta, rzadko stosowana w danym segmencie rynku.
Przeprowadzanie badania satysfakcji to dla firm okazja na uzyskanie wielu naprawdę wartościowych informacji i tym samym poprawienie sposobu działania przedsiębiorstwa. Warto więc korzystać z tej możliwości, korzystając choćby z takiego narzędzia jak SurvGoTM. Co ważne, na jego wdrożenie mogą sobie pozwolić również mniejsze przedsiębiorstwa, gdyż jego koszt jest niewspółmierny do korzyści, które dzięki niemu zyskuje przedsiębiorstwo.